torstai 1. tammikuuta 2015

Uudenvuoden rukous



Unkarilainen runoilija ja diakonissa Erzébet Túrmezei (synt. 1912)

Uudenvuoden rukous

Jumalan voiman varassa voi painavinkin kuorma olla kevyt
kuin oljenkorsi - ja sitä ilman oljenkorsikin muuttuu kuormaksi. - Luther

Olen nähnyt heitä, Herra!
Yksi oli halvautunut . . . toinen keltaiseksi kuihtunut . . .
yhdellä ei ollut jalkoja . . .
Mutta sinun valosi hengitti sairasvuoteella!
Uskollaan he kätkeytyivät sinuun,
sinun voimallasi he kantoivat painavia 
kuormiaan kuin oljenkortta.

Ja olen nähnyt niitä jotka sortuvat oljenkorren alle.

Sillä painavinkin kuorma on kevyt
kuin oljenkorsi - Sinun kanssasi!
Mutta ilman Sinua
oljenkorsikin voi muuttua kuormaksi.





Edessäni on uusi vuosi,
enkä tiedä mikä odottaa minua.
Tiedän vain tämän: Sinä olet kanssani, et jätä minua.
Tiedän vain tämän: Sinä olet jo merkinnyt viitat tielleni.
Saan lähteä liikkeelle kuin luottavainen lapsi.
Sinä mittaat minulle murheen, ilon, työn, taakan,
ja armosi on kätkenyt kaikkeen jo valmiiksi siunauksen.

Yhtä vain pyydän: anna minun kulkea päämäärään päin,
etten sortuisi oljenkorsien alle.
Ja jos rakkautesi asettaa näin heikoille hartioille
painavankin kuorman - 
auta minua kantamaan sitä
Sinun voimallasi, kuin oljenkortta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti