keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Suuri pieni ihme.

Magdaleenan kuusenistutuksesta oli helppo hypätä siihen pieneen suloiseen tarinaan, joka kuvan kera saapui muutama viikko sitten sähköpostiini. Tämä luonnon järjestämä näytelmä tapahtui ystäväperheellemme keväällä, kun he saapuivat saaristomökilleen. Pikkulintu oli onnistunut rakentamaan pesänsä heidän ulko-ovensa kranssiin. Pesässä oli tosin yksi ainoa muna - mutta olipa kuitenkin. Kukaan ei hennonut hävittää pesää, vaan kolmilapsinen perhe päätti kulkea ovesta niin varoen, ettei pesintä häiriintyisi.

Sydän täynnä jännitystä odotettiin, hylkäisikö emo pesänsä. Eipä hylännyt - vaan nuoren perheen ihmetykseksi munasta kuoriutui pieni höyhenetön lintuvauva nukkumaan kaikessa rauhassa päiväuniaan. Perhe jatkoi kulkuaan ovesta sisään ja ulos eikä emo hylännyt poikastaan. Me tuttavat saimme pesässä uinuvasta rääpäleestä tämän valokuvan.

Minulle tämä pikkuruinen, suloinen tarina alkoi soida lapsuuteni laulun sanoin:
 " Turvattu oon, suojattu oon, siunaavat siivet mun peittää.  Huoleti vaan, mun sieluni saa, huolensa Herralle heittää." 

Kirjoitin tämän blogitekstin sunnuntaina 5.7.2015.Silloin olivat Kreikan vaalit ja Suomessa Etyj 40v. - kokous, johon kaikki eivät päässeet tulemaan. Symbolisesti lintutarinani voisi siis ajatella  näinkin:
- Ovi on hankala paikka nukkua. Ovesta voi kuka vaan tulla kovalla rytinällä ulos, mutta ovea voi myös paukuttaa ulkoapäin, jos joku niin tahtoo.

Muistetaan siis siunata - erityisesti nyt -  myös Suomea.  "Siunaavat siivet meidät peittäköön".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti