sunnuntai 31. toukokuuta 2020

Helluntain iloa



ONNELLINEN

Tänään olen onnellinen:
olet olemassa!
Kuulen rakkaan äänesi
tuulen kuiskinnassa.

Korkeutta katselen,
kun pilvi toistaan ajaa.
Suuruuttasi ihailen,
kun aalto merta rajaa.

Öisin kuuta kohotan
Luojan taivaan alla.
Aurinkokin lahjaasi,
tanssii korkealla.

Kaikkialla tunnen sen:
olet olemassa!
Kun vuorillasi vaellan
täällä maailmassa.




Hän on voide kasvoilleni ollessani haavoitettu: suuri lääkärini sairastaessani; rikkaus köyhyydessäni; elämän leipä nälkäni tyydyttämiseksi; elämän vesi janoni sammuttamiseksi; ollessani alaston hän vaatettaa minut; pimeydessä hän on aurinkoni; horjuessani hän on kallioni; huolten kuohuissa kamppaillessani hän on tyyni satamani: syytettäessä hän on puolustajani. Kaikissa olosuhteissa hän täyttää kaikki tarpeeni”.
– Martti Luther





ISO PYYNTÖ

Ole minulle viipyvä hetki,
ole ilta ja aamunkoi.
Kulje kanssani elämän retki.
Ole sävel, joka soi!

Ole minulle kutsu yössä
ja vastaus kysymyksiin.
Ole apuna arjen työssä
ja ystävä mietteisiin.

Ole minulle lempeä käsi,
jota tuskassa puristaa.
Ole raikas juokseva vesi,
jolla janoni sammuttaa.

Ole minulle kaikkea tätä!
Ole minulle tulevaisuus.
Älä minua milloinkaan jätä.
Olet maa ja avaruus. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti