lauantai 21. toukokuuta 2016

Nuo siunatut puuvärit!


Aina välillä taivaallinen Isämme antaa meille lahjoja, jotka tuovat juuri elettävään tilanteeseen käsittämättömän suuren helpotuksen.
Minulle kävi näin muutamia viikkoja sitten, kun olin lähdössä matkalle, ja lentokentällä tavoitti puhelinsoitto läheisen vakavasta sairaudesta.
Vaihdoin Munchenissä Baselin koneeseen, ja aivan siinä lähtöportin tuntumassa oli pienehkö taidepuoti. Pujahadin kiireessä sisään ja ensimmäiseksi silmäni kiinnittyivät italialaisiin, aika hintaviin puuväreihin. Kuitenkin tuntui, että juuri ne silloin tarvitsin: oli ihan pakko päästä vetelemään viivaa ja hinkkaamaan ahdistusta mielestä paperille.
Nyt kynien ostosta on kulunut jo viikkoja, mutta yhä vain terapiapiirtäminen jatkuu.
Liitän tähän muutamia hotellihuoneessa syntyneitä kuvia luonnoslehtiön sivuilta.
Hassua - mutta täytyy sanoa, että kiitos, Isä, värikynistä!
Niistä on tullut väline rukoukseen ja mietiskelyyn. Paperille piirtyneiden kuvien kuvien myötä myös psalmien lohduttavia ja rohkaisevia sanoja on alkanut kohota hiljalleen mieleen.


Ps.139: 16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani. 
Sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään, 
olivat kaikki päiväni luodut.



Ps. 27: 7 Herra, kuule kun huudan sinua!
Ole minulle armollinen, vastaa pyyntööni.





Ps. 27:14 Luota Herraan!
Ole luja, pysy rohkeana.
Luota Herraan!



Ps. 3:7 En pelkää, vaikka tuhatpäinen joukko joka puolelta saartaisi minut. 
Tule avukseni, Herra! Pelasta minut! 

                                                                                               (kuvan lonkerot napattu kylpyhuoneen kaakelista :)




Ps.139:5 Sinä suojaat minua edestä ja takaa,
sinä lasket kätesi minun päälleni.



Ps. 16:11 Sinä osoitat minulle elämän tien, 
sinun lähelläsi on ehtymätön ilo,
sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti