maanantai 25. toukokuuta 2015

Helluntain rukous

Olin mieheni kanssa helluntai-illan messussa Luopioisten kirkossa. Tuttu Janne-pappi johdatteli tilaisuutta lämpimästi,  ja jo vanhempi vieraileva puhuja puhui Pyhästä Hengestä lainaten Raamattua moneen otteeseen. Neljän naisen Soilat-niminen yhtye lauloi ja ilta-aurinko paistoi ikkunoista luoden omalta osaltaan herkän ja keväisen juhlatunnelman.
Erityisesti tuttu virsi 125 Kosketa minua, Henki (Pia Perkiö ja Ilkka Kuusisto), joka laulettiin yhtyeen kanssa  pariin kertaan vuorotellen muodostui koskettavaksi helluntain rukoukseksi.
Se valottaa nöyrillä ja yksinkertaisilla sanoillaan Pyhän Hengen tehtävää maailmassa.
Kirjoitan virren kokonaisuudessaan tähän ja liitän mukaan kännykkäkuviani tämän kevään metsäretkiltä.



Kosketa minua, Henki,
kosketa kirkkaus.
Anna elämälle
suunta ja tarkoitus.


Kosketa Jumalan Henki,
syvälle sydämeen.
Sinne paina hiljaa
luottamus Jeesukseen.


Rohkaise minua, Henki,
murenna pelkoni.
Tässä maailmassa
osoita paikkani.


Valaise, Jumalan Henki,
silmäni aukaise,
että voisin olla
ystävä toisille.


Kosketa minua, Henki!
Herätä kiittämään,
sinun lähelläsi
armosta elämään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti